Liekeopmalta.reismee.nl

Eerste schoolweek in malta!!

Hoi allemaal!

Vandaag zit mijn eerste schoolweek erop. Dinsdag was ik een uur te vroeg (9:50 op school i.p.v. 10:50) maar toen ben ik naar de beachclub gegaan en lekker in de zon gelegen. Toen om 10:50 had ik eindelijk mijn eerste echte les, vocabulary, we hadden het over metaforen en mensen moesten naar het bord lopen (daar hing een verhaaltje) en moesten dat verhaal aan ons vertellen en wij moesten het opschrijven met de juiste spelling. Daarna had ik iets anders waar we het allemaal over de polituek hadden, woorden en praten enz. In de avond kregen we gekruide aardappels met visticks en groente maar ik heb alleen de groentes niet op en in de avond heb ik niet veel meer gedaan omdat ik best moe was.

Woensdag hebben we een les gehad over festivals daarna hebben we gesprekjes gedaan over de goedkoopste prijs vinden en daarna hebben grammatica gekregen over de passive gerund en de passive infinitive. En over to be en being. Daarna hebben we een reading test gedaan en een gramatica test. Na mijn lessen ben ik naar het strand gegaan om 3 uur en daarna snel naar huis om te eten. We kregen echt superlekkere pasta! Daarna ben ik in de avond terug gegaan naar de stad en Iris, Sabrina, Elena en ik zijn naar de midweek party gegaan alleen niet tot laat gebleven omdat ze moe waren en we zijn met de taxi naar huis gegaan.

Donderdag had ik eerst een welkomstmeeting om 9:25 waar we nog wat informatie kregen en daarna ben ik met een Italiaanse naar een Italiaans cafe gegaan en daar wat gegeten. Daarna zijn we naar de ef school gegaan en heb ik gevraagd wat je gaat doen als je gaat duiken met ef. Daarna had ik weer les om 12:25 tot 15:10 maarr ik weet niet meer waarover ;) en we moesten een stuk tekst over een liedje schrijven waar ik maar 2/3 fouten in had. Daarna naar Iris, Sabrina en Elena in de beachclub gegaan en daarna thuis superlekkere ravioli gegeten. Daarna ben ik naar school gelopen (meer gerend in 20 min, was ongeveer 1,8 km) en toen hebben we met zijn 4en op het strand fotos gemaakt. Daarna hebben Iris en ik pizza gepakt en Sabrina en Elena een ijsje. Daarna zijn we wat rondgelopen en vroeg naar huis gegaan. (Weer lopend omdat ik geen taxi wilde nemen, duurde nu een half uur)

Vrijdagochtend heb ik in de zon gelegen en ben ik naar het duikcentrum gegaan om te vragen naar de prijzen. En daarna had ik om 12:25 les tot 3. Eerst moesten we een kruiswoordpuzzel zelf maken en invullen van een andere en daarna hebben we scrabble gespeeld en moesten we een verhaal maken met alle woorden dat we hadden gevormd (zo raar mogelijk) en in de middag naar het strand gegaan en rondgekeken in wat winkels. Daarna thuis pizza gegeten en in de avond uit geweest maar omdat een meisje uit mijn gastgezin zich niet goed voelde en ik de dag erna om 6 uur moest staan zijn we al om 12 uur een taxi gaan pakken maar ik was pas 1:30 gaan slapen.

En nu ben zit ik in de bus te wachten tot dat ik naar gozo ga!

Greetings from Malta!

Lieke

Ps. Foto's komen later, morgen denk

Reacties

Reacties

Paul

Super Lieke!!

Wilma

Je verveelde je niet zo te lezen. Ben ook benieuwd, hoe je het duiken straks hebt ervaren?
X xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!