Liekeopmalta.reismee.nl

23 juli tot 27 juli

Hoi allemaal!

Doordat ik het allemaal zo druk heb en telkens lessen in de ochtend heb ik vaak geen tijd om een verhaal te schrijven en in de avond ben ik of erg moe of ik moet haasten om de bus te halen en dan uitgaan. Maar goed hier weer een verhaal vanuit Malta!

Mijn vorig verhaal stopte toen ik op de bus naar Gozo zat te wachten. Ik kreeg van mijn host familie een sandwich en een bevroren flesje water en van ef een flesje water, een sandwich, een appel en een cakeje. Maar omdat het zo warm was en de sandwiches er niet meer lekker eruit zagen hebben we ze weggegooid. In gozo zijn we eerst naar de blue window gegaan met de bus en daar in een bootje gegaan en door de grotten gevaren. Daarna zijn we naar een souvenier winkeltje gegaan waar we dingen van malta konden proeven zoals een stuk brood in een soort van olie en dan in een superlekkere tomatensaus en een soort van cactussenlikeur die ik niet kan meenemen omdat ik dan in Nederland problemen krijg :(. Daarna zijn we naar het strandgegaan waar we ravioli hebben gegeten en ik ben met Iris en ander meisje het water ingegaan. Water was eerst koud maar daarna echt superlekker. Daarna zijn we terug naar st julians gegaan. Daar hebben 3 meiden hun nagels laten doen en daarna zijn we met zijn 4en een burger gaan eten. En ik moest een taxi naar huis nemen omdat de bussen niet meer kwamen en ik ben ook niet meer uitgegaan.

De dag erna, zondag 24 juli, ben ik vroeg opgestaan om naar comino te gaan. We zijn met een bus ergens heengegaan en daarna met een powerboat naar Comino gegaan. Daar mochten we alles doen wat we wilde als we maar 3 uur weer verzamelde. Op Comino was niet echt een strand maar een soort berg met rotsen waarop je kon liggen. Ik ben ook nog helemaal naar boven gegaan en zal daar allemaal slakkenhuisjes en hagedissen. Daarna zijn we naar st julians gegaan, hebben we in nog wat winkeltjes gekeken en daarna heben Iris en ik wat gegeten. Daarna naar huis en niet meer uitgegaan omdat voeten echt pijn deden van al het lopen en de fransen kwamen bij Nerea, Alicia en mij op de kamer om te zeggen dat ze het huis uitmoeten de volgende dag (omdat ze 3x om 5 uur snachts thuis zijn gekomen) en ze hebben mijn sandwich op die ik had gekregen van ef. En we zijn gaan slapen.

Maandag 25 juli had ik om 8 uur les en ik ben een niveau omhoog gegaan naar C1.1 wat erg hoog is. En we hadden het allemaal over Mars. Daarna even naar baystreet (shoppingcentre) gegaan daarna naar de beachclub en daarna naar het strand met Iris en Laura. Daarna naar huis gegaan en daar rijst met ham en kaas ofzo gegeten en naar de welkomstparty in Havanas waar we gratis cocktail kregen. Daarna naar footloose, soort nederlandse club, gegaan en daar 2 vodka redbull kannen gekocht met zijn 3en. Daarna nog ff daar gebleven en toen naar huis gegaan.

Dinsdag 26 juli had ik weer om 8 uur les (elke dag van de week) en we hadden het over succes. Ik vond het nog best moeilijk, maar wilde eerst nog een paar dagen afwachten. En daarna had ik een SPIN-class communicatie alleen weet ik niet meer wat we daar hebben gedaan. (Een keer hebben we wel een papier met vragen gekregen en er waren 4 soort reisbureaus waaraan je het kon vragen en daarachter zaten dan ook studenten en dan moest je de goedkoopste prijs zoeken en als je klaar was dan kon je wisselen). Daarna ben ik met een aantal Nederlanders naar de beachclub gegaan en kwam erachter dat er 2 niet eens zo ver weg wonen (dichtbij Eindhoven en in raamsdonksveer). Daarna om 2 uur naar een zand strandje waar normaal alleen mensen van Malta zelf komen met Iris en Laura en daar gelegen en foto's gemaakt. Daarna naar huis gegaan, pasta gegeten en terug naar st julians en daar met Sabrina, Elena en Iris op het strand wat gegeten en gedronken. En ik pakte om 22:30 al bus naar huis.

Woensdag 27 juli om 8 uur les en we moesten een tekst lezen en vragen erover beantwoorden en daarna moest 1 iemand telkens naar buiten (uit het klaslokaal) om een stukje tekst te lezen en dit voorlezen aan iemand die het op moest schrijven en daarna hadden we het over de present/past perfect (continuous) gehad. Daarna even naar baystreet gegaan om shortjes te kopen en daarna discover divecourse geboekt bij cresta. Daarna tot 5 uur op het strand gezeten en omdat hun toen final test hadden, bleef ik even bij sabrina en elena bij de beachclub en daarna naar huis gegaan. Daar kregen we gekruide aardeppelpuree met knakworstjes en groente maar van de groente alleen wortel opgegeten. Daarna met gastgezin blijven praten. Over hoe ze het nou vinden om studenten in huis te hebben en nog over een aantal dingen in Malta. Daarna eerst een cocktail gedronken in bar native en daarna naar havanas. Om 00:20 hadden we pas een taxi en om 00:30 waren we eindelijk thuis.

Voor vandaag eventjes tot hier want ik moet weer gaan slapen omdat de wekker al om 6 uur af gaat omdat ik deze week ook om 8 uur les heb. Ik hoop morgen de rest van de dagen te kunnen plaatsen!!

Greetings from Malta.????

Lieke

Reacties

Reacties

Christina

Heye Lieke,

That was quite a story. It is nice to read how much you are trying to see and experience in you remaining time on Malta. I am guessing that this trip already is a great succes!
Do you have to make some kind of final test aswel?
Enjoy your remaining day's to the max.
Kind regards,

Christina

lieke

Hi Christina!
Yesterday I made my final test and on friday I get the results. So then I know my final level!
Greetings,
Lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!